Vragen en antwoorden over klantreviews bij Uitvaartland.nl
Reviews over producten
Wie kan op de website een review schrijven over producten?
We vinden het van belang dat onze klanten de producten die wij verkopen kunnen beoordelen. Daarom kan iedereen die een product bij ons gekocht heeft, hierover een review schrijven via Google of Webwinkelkeur.
Hier vindt u meer informatie over het reviewbeleid van Google en van Webwinkelkeur.
Krijg ik na aankoop een verzoek om het product te beoordelen?
Standaard ontvangen al onze klanten enkele dagen na aanschaf een email van ons, met een verzoek om een review achter te laten voor de producten die hij/zij bij ons gekocht heeft.
Hoe berekenen wij de gemiddelde scores?
De producten kunnen op basis van enkele criteria worden beoordeeld, zoals gebruiksgemak, kwaliteit en resultaat. Alle criteria en alle reviews tellen hierbij even zwaar, er komen dus geen ingewikkelde berekeningen aan te pas.
Wij keuren een review alleen af als deze niet voldoet aan de voorwaarden, waaronder:
- Er staat contactinformatie in de review, zoals een adres, telefoonnummer, email of URL
- Er staan verwijzingen naar andere websites in de review.
- De review beschrijft alleen de service van Uitvaartland.nl en gaat niet inhoudelijk in op het product. Een korte verwijzing naar onze service in een paar zinnen wordt geaccepteerd, maar de review moet grotendeels over het product geschreven zijn.
- De huidige prijs van het product is specifiek benoemd.
- De review bevat kwetsende taal, zoals scheldwoorden en discriminatie.
- De review is in een andere taal dan in het Nederlands/Vlaams, Engels, Frans of Duits.
- Een review mag dus wel spelfouten bevatten, uit één zin bestaan of negatief zijn over het product.
Hoe wordt de rangschikking van de beoordelingen bepaald?
De beoordelingen zijn gerangschikt op basis van de datum waarop deze is geplaatst, waarbij de nieuwste beoordeling bovenaan staat en de oudste onderaan.
In welke gevallen kan Uitvaartland.nl een review wijzigen of verwijderen?
Wij wijzigen of verwijderen enkel reviews op verzoek van de klant die de review heeft achtergelaten. Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer de klant zaken toe wil voegen / verwijderen aan zijn/haar review, of indien de klant niet wil dat zijn/haar naam op onze website wordt genoemd. Een klant heeft na de plaatsing zelf niet de mogelijkheid om de review aan te passen of te verwijderen, dit kan enkel door contact met onze klantenservice op te nemen.
Op welke manier houdt Uitvaartland.nl bij welke beoordelingen achteraf verwijderd worden?Verwijderde reviews, zijn daadwerkelijk verwijderd. Hier houden we geen gegevens over bij.
Plaatst Uitvaartland.nl ook reviews tegen betaling of een beloning?
Op onze website plaatsen we geen reviews waarbij de klant door ons is betaald of waarvoor de klant op een bepaalde manier door ons wordt beloond.
Reviews over Uitvaartland.nl
Krijgt elke klant na een aankoop een verzoek op Uitvaartland.nl te beoordelen?
Standaard ontvangen al onze klanten een week na aanschaf een email van ons, met een verzoek om een review achter te laten over hoe ze de aanschaf en service bij Uitvaartland.nl hebben ervaren.
Hiervoor werken wij samen met Webwinkelkeur, een externe en onafhankelijke partij die webshopreviews verzameld en beoordeeld. Webwinkelkeur voert haar eigen beleid op de reviews die binnen komen, hierop hebben wij als verkopende partij geen invloed. Wij hebben op het platform via Webwinkelkeur wel de mogelijkheid om openbaar op uw review te reageren.
Verwijst Uitvaartland.nl klanten ook door naar andere platforms buiten Webwinkelkeur?
Nee, wij verwijzen onze klanten enkel door om een review achter te laten op Webwinkelkeur. De reviews van / over Uitvaartland.nl op andere websites zijn niet “op onze uitnodiging”.